Ruins – Crumbling Worlds in Digital Games

  • Guest lecture by Mathias Fuchs
Gastvortrag

Datum

  • 07. Mai 2024– 14:15–17:00 Universität für angewandte Kunst in Wien, Wien, Österreich (Seminar room 6)

Schlagwörter

Kulturgeschichte, Kulturwissenschaft, Spielforschung, Archäologie, Spielgeschichte, Video Games, Computer Games, Sound Studies

Description

The seminar will present examples of ruins and wastelands in digital games. Why are game designers obsessed with ruination and post-apocalyptic landscapes? How do games like “S.T.A.L.K.E.R.”, “Far Cry” or “Fallout” represent demolished buildings? What is the affective impact of wastelands? Can we analyse demolition and post-apocalypse as a terrain of “(Non-)Places and ‘Any-Space-Whatevers’” (Souvik Mukherjee 2019, referring to Deleuze)? How do recent media coverages about war zones add to the imaginative power of fictious ruins?

Vortragende*r

Mathias Fuchs

Ort

Adresse

  • Universität für angewandte Kunst in Wien, Wien, Österreich
  • Oskar-Kokoschka-Platz 2
  • 1010 Wien
  • Österreich

Mediendateien

  • Bild
Veröffentlicht Von: Florian Bettel | Universität für Angewandte Kunst Wien | Veröffentlicht Am: 03. Mai 2024, 13:42 | Geändert Am: 03. Mai 2024, 14:21