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Rendering, Compositing und Animation 3 - Animation und Motion

Peter Steiner

Rendering, Compositing and Animation 3 - Animation and Motion (RCA3) RCA3 covers different types of animation and Motion Design tools in Cinema 4D and Chaos Corona Render. RCA3 - Animation and Motion lessons: Motion camerasParameter animationsMograph, fields and effectorsDynamics and gravity Sound animationVideo and motion capture Rendering workflow Applications used: Maxon Cinema 4D (latest)Chaos Corona Render (latest)Adobe After Effects Teaching… 2022W, Vorlesung und Übungen, 2.0 ECTS

Rendering, Compositing und Animation 1 - 3D Workflow

Florian Buchegger

Rendering, Compositing und Animation 1 - 3D Workflow (RCA1) RCA1 is a complete 3D Modeling, Scene Setup, Texturing, Lighting and Rendering Guide in Cinema 4D, Chaos Corona Render and Photoshop. RCA1 - 3D Workflow lessons: Image AnalysisDifferentiation and vocabularyExploring different 3D applications3D Visualisation workflowApplication interface (C4D)Camera navigationNavigation with objectsVarious selection tools and methodsPrimitives to polygon workflowIntroduction to poly-modelingIntroduction to spline-modelingMograph… 2022W, Vorlesung und Übungen, 2.0 ECTS

Rendering, Compositing und Animation 2 - Digital Sets

Florian Buchegger

Rendering, Compositing und Animation 2 - Digital Sets (RCA2) RCA2 explores various virtual 3D sets in Cinema 4D, Chaos Corona Render and Photoshop. RCA 2 workflow lessons: Spatial rendering workflow, architectural interiorPlans and blueprintsInterior lights, lightmix setup Mixing photography and 3D Photography for 3D:Capturing a backplate, panoramic images and 360Scene setup Compositing workflow Product rendering workflowScene lights, background, materials, Macro,… 2023S, Vorlesung und Übungen, 2.0 ECTS

Real-time 3D Visualisation for Designers

Peter Steiner

Real-Time 3D Visualization for Designers covers different types of tools and workflows for creating real-time environments in Cinema 4D and Unreal Engine 5. Lessons:Non-Game- and Game-EnginesUser InterfaceScene SetupModelling for Real-Time VisualizationLightingMaterialsEnvironmentsWorking with AssetsScattering Applications used: Twinmotion Epic Unreal Engine 5 Maxon Cinema 4D (latest) Chaos Corona Render (latest) Adobe After Effects Teaching language: German and English General 3D software skills… 2023S, Vorlesung und Übungen, 2.0 ECTS

Motion Design in After Effects

Birgit Hertel

Gelehrt werden die Grundlagen der (Grafik-)Animation sowie fortgeschrittene Techniken. Inhalt: Bewegte Typo, Characters,Logo und Icon Animation, Expressions, Rendereinstellungen und Web-Publikation mit Lottie oder GIF, diverse Plugins und wenn uns Zeit bleibt Frame by Frame in PS und Kombination mit AE. In der LV werden wir an Übungsbeispielen und selbst erstellten Animationen arbeiten. Vorraussetzung:Erstellung und Arbeiten mit Compositions, Setzen und Einstellen… 2022W/2023S, Vorlesung und Übungen, 2.0 ECTS

Praxismodul I und II

Birgit Hertel

MODUL 1: EINFACHE CHARACTER ANIMATION UND FRAME BY FRAME MODUL 2: MOCKUPS FÜR PRÄSENTATIONEN UND PORTFOLIO Detailierte Info und Beispiele hier. - Praxismodule sind kurze Block-Lehrveranstaltungen á 6 Stunden zu diversen von einander unabhängigen Themen. Studierende haben die Möglichkeit diese einzeln zu besuchen und ab zwei absolvierten Modulen eine Anrechnung von 1 Ects zu erhalten. Praxismodul I,II,II und IV können… 2022W, Vorlesung und Übungen, 1.0 ECTS

Motion Design in After Effects - Basics

Wolfgang Haspinger

In der Lehrveranstaltung werden die Grundlagen von Adobe After Effects erarbeitet. Programmoberfläche / Fensterkonzept /Kompositionseinstellungen, Footage / Datenvor- bzw. aufbereitung Animation / Keyframes, Ankerpunkte, Exporteinstellungen, Arbeiten/Einbinden von Sounddaten, Arbeiten/Einbinden von Videodaten, Funktionen der wichtigsten Werkzeuge, Textanimationen, Masken • Programmversion: Adobe CC 202x • Unterrichtssprache: Deutsch • Voraussetzungen: Grundkenntnisse des MacOs (Apple) Betriebsystems oder Windows Betriebsystems   2023S, Vorlesung und Übungen, 1.0 ECTS

Digital Fabrication

Peter Knobloch

The objective of the lecture is to impart & develop fundamental principles, practices and approaches for computer controlled manufacturing methods. Digital Fabrication History, literature, references Classification of manufacturing methods according to DIN 8580 Additive and subtractive manufacturing Milling, punching, nibbling Laser cutting & engraving Functional principle Suitable materials Testing the suitability of unknown materials Typical properties and applications Data format:… 2023S, Vorlesung und Übungen, 2.0 ECTS

Design Sketching

Heri Irawan

We are looking for the best and most efficient way to visualize what we want according to the individual characteristics we have. Deepen all the things we need in visualizing something, by training our muscle memory, knowledge about value, lighting, color, composition and perspective. Last but not least, I would like to share my experience working with leading companies in… 2023S, Vorlesung und Übungen, 2.0 ECTS