Marketing

Silke Vollenhofer
Arts and Society, Art and Knowledge Transfer
2024S, Vorlesungen (VO), 2.0 ECTS, 2.0 semester hours, course number S04688

Description

Aufbau und Entwicklung des Marketings, Aufbau und Bestand einer Marke, Marketing in Wirtschaft und Kultur, Marketing in kulturellen Betrieben an Hand des Beispiels Museum, Strategien des Marketings im kulturellen Kontext, Onlinemarketing, Kommunikation...

 

Examination Modalities

Anwesenheit _ Mitarbeit

Unterrichtssprache: Deutsch

 

 

Comments

Wo: Salzgries 14/2, 1010 Wien

Teilnahme auch über Zoom möglich! Link wird vor jeder Vorlesung ausgeschickt!

 

jeden Montag, ab 18. März 2024 von 14.00 - 15.30 Uhr

außer Ferien und gesetzliche Feiertage

 

Course Enrolment

From 05 February 2024, 00:00 to 31 March 2024, 15:00
Via online registration

TransArts - Transdisciplinary Arts (Bachelor): Theoretical foundations: Theoretical foundations 180/003.01

Design: Specialisation in Graphic Design (2. Section): Theoretical Basics: Marketing 576/203.10

Fine Arts (2. Section): Economic and Organizational Practice: Free Electives out of Economic and Organizational Practice 605/204.80

Design: Specialisation in Applied Photography and Time-based Media (2. Section): Methodological and Theoretical Basics: Management, Marketing, Legal Issues 626/203.09

Co-registration: possible

Attending individual courses: possible