Marktpositionierung, Markenschöpfung und Networking für Kunstschaffende

Christoph Wize
Institute of Fine Arts and Media Art, Institute of Fine Arts and Media Art
2024S, Vorlesungen (VO), 2.0 ECTS, 2.0 semester hours, course number S02849

Description

ACHTUNG NEUER RAUM UND BEGINNZEITEN:

08.03.2024 - 14:00 - Seminarraum 09 (OKPV, 1.OG)

15.03.2024 - 14:00 - Seminarraum 03 (OKPF, 3.OG)

22.03.2024 - 14:00 - Seminarraum 03 (OKPF, 3.OG)

Bis Freitag, LG Christoph Wize

 

Wir beschäftigen uns mit den Themen:

Marktpositionierung -> 6 Schritte zur eigenen Positonierung; eigene Wertehaltung, meine Mission und weitere Methoden und Techniken zur Positionerung? 

Markenschöpfung -> Methoden und Techniken der Markenschöpfung? 

Arbeitsweise in dieser Veranstaltung -> ca. 50% Vortrag und ca. 50% Übungen (konkret mit Euren Beispielen/Themen)

 

 

 

 

Examination Modalities

Präsentation, schriftlicher Teil

 

Comments

Maximal 50 Teilnehmer = schnelle Anmeldung empfohlen!

 

Key Words

Positionierung, Marketing

Dates

08 March 2024, 14:00–21:00 Seminar Room 9
15 March 2024, 14:00–20:00 Seminar Room 3
22 March 2024, 14:00–21:00 Seminar Room 3

Course Enrolment

From 24 July 2023, 10:18 to 07 March 2024, 10:18
Via online registration

TransArts - Transdisciplinary Arts (Bachelor): Theoretical foundations: Theoretical foundations 180/003.01

Stage Design (1. Section): Bühnen- und Filmbau: Produktionsorganisation und Management 542/105.08

Stage Design (2. Section): Bühnen- und Filmbau: Produktionsorganisation und Management 542/205.08

Design: Specialisation in Graphic Design (2. Section): Theoretical Basics: Marketing 576/203.10

Design: Specialisation in Communication Design (2. Section): Methodological and Theoretical Basics: Designmanagement 577/203.11

Fine Arts (2. Section): Economic and Organizational Practice: Free Electives out of Economic and Organizational Practice 605/204.80

Design: Specialisation in Applied Photography and Time-based Media (2. Section): Methodological and Theoretical Basics: Management, Marketing, Legal Issues 626/203.09

Co-registration: possible

Attending individual courses: possible