Code & Repräsentation II

Stefano D'Alessio
Institut für Bildende & Mediale Kunst, Digitale Kunst
2023S, künstlerisches Seminar (SEK), 2.0 ECTS, 2.0 SemStd., LV-Nr. S03699

Beschreibung

REAL-TIME MACHINE LEARNING

The seminar is practical and will focus on building interactive interfaces using machine learning (ML), to control virtual environments.

We will use MAX (https://cycling74.com) and ML to get data from people in space (Pose, face, hand tracking) and we will use more ML (multi-layer perceptron) to control different behaviours of multiple objects in virtual environments, using Unity (https://unity.com). We will use different body postures to change the look of a virtual space, influencing object positions, colours, light intensities or else.
We will also see how to quickly create sounds with ML algorithms and control them with body poses and movements.

Participants will get a small library of modules, created ad hoc for the seminar, in order to spend less time programming and more time experimenting.

Students can register on the BASE

Participants will be given access to the cloud folder of the seminar (URL via email), where they will be able to download all materials and media about the course.

Prüfungsmodalitäten

Attendance and exercises

Anmerkungen

Bring your laptop, be sure to have space in your drive to install sofware.

Schlagwörter

real time, machine learning, A.I., MaxMsp, Unity, Digital art, new Media, reactive, responsive, 3D, Space, VR, Virtual, Interaktive Kunst

Termine

27. April 2023, 10:00–13:00 ZOOM
11. Mai 2023, 10:00–13:00 Abteilung Digitale Kunst, Vortragsraum
25. Mai 2023, 10:00–13:00 Abteilung Digitale Kunst, Vortragsraum
27. Mai 2023, 12:00–17:00 Abteilung Digitale Kunst, Vortragsraum
01. Juni 2023, 10:00–13:00 Abteilung Digitale Kunst, Vortragsraum
15. Juni 2023, 10:00–13:00 Abteilung Digitale Kunst, Vortragsraum
22. Juni 2023, 10:00–13:00 Abteilung Digitale Kunst, Vortragsraum

LV-Anmeldung

Von 13. Februar 2023, 11:14 bis 11. Mai 2023, 23:00
Per Online Anmeldung

TransArts - Transdisziplinäre Kunst (Bachelor): Künstlerische und kunsttechnologische Grundlagen: Künstlerische und kunsttechnologische Grundlagen 180/002.01

Medienkunst: Digitale Kunst (2. Studienabschnitt): Künstlerische Methodik und Technologie digitaler Kunst: Code & Repräsentation I - V 567/202.07

Cross-Disciplinary Strategies (Bachelor): Wissenschaft und Technologie: Vertiefungs-/Anwendungsphase 700/002.20

Mitbelegung: nicht möglich

Besuch einzelner Lehrveranstaltungen: nicht möglich