2022S
Leonard Weydemann
Institut für Kunst und Technologie, Geometrie
2022W, Vorlesung und Übungen (VU), 2.0 ECTS, 2.0 SemStd., LV-Nr. S03980
The course provides an introduction to the 3D software BLENDER. Topics include:
* modelling
* skeletons
* skinning
* animation
* texturing
* lights & rendering
assignments, presentation
Number of participants is limited. Compulsory attendence.
The students are requested to create a model, skeleton and short animation in three assignments which will presented to the class in the last lecture.
Profiency with computers, a notebook with preinstalled Blender, and a 3-button mouse are required.
You can download Blender here.
course location: the first lecture will be held in 'Seminar Room 2' (OKP - Ferstel Trakt - top floor)
Dates:
3D-Modeling, 3D-Animation, Blender
11. Oktober 2022, 15:00–18:00 Seminarraum 2
18. Oktober 2022, 15:00–18:00 Seminarraum 9
25. Oktober 2022, 15:00–18:00 Seminarraum 31
08. November 2022, 15:00–18:00 Seminarraum 8
15. November 2022, 15:00–18:00 Seminarraum 9
22. November 2022, 15:00–18:00 Seminarraum 24
29. November 2022, 15:00–18:00 Seminarraum 9
13. Dezember 2022, 15:00–18:00 Seminarraum 3
Von 01. September 2022, 00:01 bis 09. Oktober 2022, 23:55
Per Online Anmeldung
TransArts - Transdisziplinäre Kunst (Bachelor): Theoretische Grundlagen: Theoretische Grundlagen 180/003.01
Design: Grafik Design (1. Studienabschnitt): Technische Grundlagen: Digitale Bildbearbeitung 576/104.10
Industrial Design (1. Studienabschnitt): Transfertechniken: Modellbau 580/102.10
Bildende Kunst (2. Studienabschnitt): Technischer Kontext künstlerischer Praxis: frei wählbar aus technischer Kontext künstlerischer Praxis 605/203.80
Mitbelegung: möglich
Besuch einzelner Lehrveranstaltungen: möglich