Texten

Alex Römer
Design, Graphics and Advertising
2022W, Vorlesung und Übungen (VU), 1.0 ECTS, 1.0 semester hours, course number S02883

Description

Bestmögliche Gedanken in bestmögliche Sätze fassen. Darauf aufbauend Kampagnen entwickeln, die den Betrachter innerlich nicken lassen. Jede Einheit besteht im Grundsatz aus 2 Modulen: Vorlesung als theoretische Grundlage für ein Thema und Briefing für eine reale Aufgabe, Gruppenarbeit mit anschließender Präsentation der Ergebnisse.

Examination Modalities

 Benotung der praktischen Arbeiten.

Comments

Begrenzte Teilnehmer_innenzahl.

Dates

10 October 2022, 10:00–14:00 Studio 1, Graphics and Advertising
24 October 2022, 10:00–14:00 Studio 1, Graphics and Advertising
14 November 2022, 10:00–14:00 Studio 1, Graphics and Advertising

Course Enrolment

From 15 September 2022, 06:00 to 02 October 2022, 23:00
Via online registration

Design: Specialisation in Graphic Design (1. Section): Artistic Basics: Introduction: Types of Storytelling

Design: Specialisation in Graphic Design (2. Section): Artistic Basics: Types of Storytelling

Design: Specialisation in Graphics and Advertising (2. Section): Artistic Basics: Creating Texts

Co-registration: not possible

Attending individual courses: not possible