Objektdarstellung am Computer

Leonard Weydemann
Institut für Kunst und Technologie, Geometrie
2022S, Vorlesung und Übungen (VU), 2.0 ECTS, 2.0 SemStd., LV-Nr. S03980

Beschreibung

The course provides an introduction to the 3D software MAYA. Topics include:

* modelling
* skeletons
* skinning
* animation
* texturing
* lights & rendering

Prüfungsmodalitäten

project, attendence

Anmerkungen

Number of participants is limited. Compulsory attendence.

Examination consists of presenting your finished project to the class.

Profiency with computers, a notebook with preinstalled Maya, and a 3-button mouse are required.

Students can get an educational license from here.

Dates and location:

0. Introduction Tue, 08.03.22 15:00-18:00
1. Modelling Tue, 15.03.22 15:00-18:00
2. Skeletons Tue, 22.03.22 15:00-18:00
3. Skinning Tue, 29.03.22 15:00-18:00
4. Animation Tue, 05.04.22 15:00-18:00
Easter holiday
5. Texturing Tue, 26.04.22 15:00-18:00
6. Lights & Rendering Tue, 03.05.22 15:00-18:00
7. Q&A (voluntary) Tue, 10.05.22 15:00-18:00
8. Presentations(examination) Tue, 24.05.22 15:00-16:30

All lectures will be held in the Room of Geometry Department (OKP - Ferstel Trakt - top floor)

Schlagwörter

Autodesk Maya, 3D Modellierung, computer animation

LV-Anmeldung

Von 18. Jänner 2022, 00:15 bis 28. Februar 2022, 23:55
Per Online Anmeldung

TransArts - Transdisziplinäre Kunst (Bachelor): Theoretische Grundlagen: Theoretische Grundlagen 180/003.01

Design: Grafik Design (1. Studienabschnitt): Technische Grundlagen: Digitale Bildbearbeitung 576/104.10

Industrial Design (1. Studienabschnitt): Transfertechniken: Modellbau 580/102.10

Bildende Kunst (2. Studienabschnitt): Technischer Kontext künstlerischer Praxis: frei wählbar aus technischer Kontext künstlerischer Praxis 605/203.80

Mitbelegung: möglich

Besuch einzelner Lehrveranstaltungen: möglich