2021S
Stefano D'Alessio
Institut für Bildende & Mediale Kunst, Digitale Kunst
2022S, künstlerisches Seminar (SEK), 1.0 ECTS, 1.0 SemStd., LV-Nr. S03699
Performative Virtual Environments
This Lecture is associated with the Angewandte Performance Lab.
The seminar is practical and will focus on how to create virtual environments that can respond to body movements in real time.
We will create a "performative" 3D space (visuals and sounds) that can be influenced in real time. We will explore different interactive technologies that allow to get real time data from body movements with computer vision.
We’ll use MAX (https://cycling74.com) and a 3D game engine, participants will get a small library of modules, created ad hoc for the seminar, in order to spend less time programming and more time experimenting.
Students can register on the BASE
Participants will be given access to the cloud folder of the seminar (URL via email), where they will be able to download all materials and media of the course.
Attendance and exercises
sound, 3D, virtual environment, performance, real time, digital, Environment, Videoinstallation, Medieninstallation, Computerprogramm, Interaktive Kunst, Medienkunst
24. März 2022, 10:00–13:00 Abteilung Digitale Kunst, Vortragsraum
28. April 2022, 10:00–13:00 Abteilung Digitale Kunst, Vortragsraum
05. Mai 2022, 10:00–13:00 Abteilung Digitale Kunst, Vortragsraum
12. Mai 2022, 10:00–13:00 Abteilung Digitale Kunst, Vortragsraum
Von 01. Februar 2022, 13:47 bis 28. April 2022, 23:59
Per Online Anmeldung
TransArts - Transdisziplinäre Kunst (Bachelor): Künstlerische und kunsttechnologische Grundlagen: Künstlerische und kunsttechnologische Grundlagen 180/002.01
Medienkunst: Digitale Kunst (2. Studienabschnitt): Künstlerische Methodik und Technologie digitaler Kunst: Code & Repräsentation I - V 567/202.07
Cross-Disciplinary Strategies (Bachelor): Wissenschaft und Technologie: Vertiefungs-/Anwendungsphase 700/002.20
Mitbelegung: nicht möglich
Besuch einzelner Lehrveranstaltungen: nicht möglich