2019W
Franz Schubert
Fine Arts and Media Art, Digital Arts
2020W, artistic Seminar (SEK), 2.0 ECTS, 2.0 semester hours, course number S02831
Im Seminar werden Möglichkeiten von Realtime 3D mit der freien Game Engine Unity in Verbindung mit 3D-Animationssoftware ( Cinema4D, Blender, Maya) für Game, VR Anwendungen erarbeitet.
Game Asset and Level Creation (Modular Low Polycount Modeling, Composite Texture Maps, Modular Animations), User Interaction, Real Time Lighting, Global Illumination Effects, Light Baking , Game Physics, Character Controller, Optimization Techniques.
Software: Unity3D
Die genaue inhaltliche Auslegung des Seminars wird im Rahmen der 1. LV am Montag, 12.10. fixiert.
Bitte eigenen Laptop mitbringen!
Abgabe einer künstlerischen Arbeit
Seminar nur für Studierende der Digitalen Kunst. Mitbelegung dieses Semester nicht möglich.
Das Seminar wird im Sommersemester 2021 auf Basis der erworbenen Fähigkeiten fortgesetzt.
VERBINDLICHE / VERPFLICHTENDE Anmeldung über die base notwendig!
12 October 2020, 15:00–18:00 Digital Art, Lecture Room
09 November 2020, 15:00–18:00 Distance Learning (details as described)
23 November 2020, 15:00–18:00 Distance Learning (details as described)
07 December 2020, 15:00–18:00 Distance Learning (details as described)
11 January 2021, 15:00–18:00 Distance Learning (details as described)
18 January 2021, 15:00–18:00 Distance Learning (details as described)
25 January 2021, 15:00–18:00 Distance Learning (details as described)
From 09 September 2020, 00:00 to 09 October 2020, 23:59
Via online registration
co-registration: possible
TransArts - Transdisciplinary Arts (Bachelor): Artistic and art technology foundations: Artistic and art technology foundations
Media Arts: Specialisation in Digital Arts (2. Section): Künstlerische Methodik und Technologie digitaler Kunst: Videoverwandte Medien I - V
Individual courses: possible