Graphics Programming II

Piotr Calvache-Modla
Institut für Kunst und Technologie, Geometrie
2016W, Vorlesung und Übungen (VU), 2.0 SemStd., LV-Nr. S00567

Beschreibung

This English-language course represents the third semester of the cycle of courses started with "Introduction to Programming".

We try to expand our Processing / Java programming techniques by discussung and implementing several exciting graphics programming projects in class. These projects depend highly on the wishes and inputs of the students.

The topics we cover may include complex particle systems, agent-based artificial intelligence, computational 3D geometry, game logic, and rendering techniques.

You are definitely encouraged to bring exciting ideas into class!

Prüfungsmodalitäten

Students will be graded based on their performance in a group work excercise at the end of the semester.

Schlagwörter

processing, java, programming, computer graphics, architecture, architecture related art, design, graphic design, digital imaging, computer animation

Termine

19. Oktober 2016, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
26. Oktober 2016, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
02. November 2016, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
09. November 2016, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
16. November 2016, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
23. November 2016, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
30. November 2016, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
07. Dezember 2016, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
14. Dezember 2016, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
21. Dezember 2016, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
28. Dezember 2016, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
04. Jänner 2017, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
11. Jänner 2017, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
18. Jänner 2017, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
25. Jänner 2017, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie
01. Februar 2017, 14:30–16:30 Besprechungsraum Geometrie

Architektur (Master): Bereich Expertise: Theorie: Angewandte Geometrie und Mathematik (2.0 ECTS) 443/003.02

Medienkunst: Transmediale Kunst (2. Studienabschnitt): Wissenschaft, Theorie und Geschichte : Computational Geometry (2.0 ECTS) 566/208.16

Medienkunst: Digitale Kunst (2. Studienabschnitt): Wissenschaft, Theorie, Geschichte: Computational Geometry (2.0 ECTS) 567/208.16

Design: Grafik Design (2. Studienabschnitt): Technische Grundlagen: Human Computer Interaction (2.0 ECTS) 576/204.13

Art & Science (Master): Methoden und Praktiken transdisziplinärer Forschung: Praxis und Theorie (2.0 ECTS) 776/002.16

Mitbelegung: möglich

Besuch einzelner Lehrveranstaltungen: möglich